Schrijf jij net zo slecht als ik?

Flow schrijven. Schrijven vanuit je hart. In één spontane golf je ideeën op het scherm of het papier zetten. Zonder terughoudendheid. Rechtstreeks vanuit je hart. Helemaal geweldig dat het steeds meer gepromoot wordt. Het is namelijk dé manier om je …

Van shitty first draft naar shiny object

Als het goed is, heb jij nog wel een paar onaffe blogartikelen liggen. Artikelen waaraan je bent begonnen, maar nooit hebt afgemaakt. Geen tijd. Geen zin. Toch zonde. Want je ideeën waren goed. Daarom: als het de komende tijd weer …

Hij vroeg wat voor auto ik zou zijn

Beetje landerige ochtend. Ik zit op m’n schermpje te turen naar een of andere marketingdude. Met een heel verhaal over wat anderen van je vinden. En hoe jij jezelf wil laten zien. Plots vraagt-ie: Wat voor auto zou je zijn? …

Komt alweer een coach bij de copywriter

– Goedemiddag. – Koffie, thee? – Ja, graag. – Ik heb natuurlijk nog wel een paar vragen voor je. De coach en ik hadden elkaar al eerder telefonisch gesproken. Ik vroeg haar toen wie haar klanten waren. Dus wie uiteindelijk …

Ik weet niet waarover ik moet schrijven

Alles is al gezegd en geschreven. Klopt. Daar heb ik soms ook moeite mee. Komt er zo’n verlammende gremlin op m’n schouder zitten: wat heb jij nou nog toe te voegen … Meestal weet ik hem wel te pareren. Want het …

Wat zou jij zeggen

Hoe groot is de afstand van je hoofd naar het computerscherm? Niet veel meer dan een halve meter, schat ik. ‘That’s one small step for a conversation, one giant leap for a written text.’ Als je met iemand in gesprek bent is …

Volgens mij zit het zo

Als je mij en m’n blog al een tijdje volgt, weet je dat ik een m e n i n g heb over de kwaliteit van veel content en copy die je zo her en der op internet leest. Vandaag ga …

Authentiek of niet authentiek, dat is de vraag

Heb je haar weer met d’r clichés. Vergeef me. Het komt gewoon doordat ik een zwak voor woorden heb. Gesproken, gedacht of geschreven. Want woorden brengen in beweging. Woorden zijn energie. Wat je zegt of denkt heeft betekenis. Voor jezelf …

Don’t mention the boat

Hoe kun je laten zien dat je anders (beter) bent dan andere dienstverleners in jouw branche? En dat je echt voor elkaar krijgt wat je belooft? Niet met een stel generieke beloftes. Meer omzet. Meer klanten. Meer tijd. Minder moeite. …