Over mij en jou
Weet niemand precies wat je doet? Verdrink je in je eigen content-moeras? Of is je e-book wel heul erg dertien-in-een-dozijn? Laat mij je helpen.
Mijn naam is Els Brouwer en sinds 2007 help ik collega-ondernemers die moeite hebben met hun online marketingcommunicatie. Samen zorgen we ervoor dat hun prospects en klanten ze leren kennen, leuk vinden en vertrouwen.
Wel op een manier die bij jou past
Je kan gewoon jezelf zijn in wat je laat zien en hoe je schrijft – en dat je weet hoe je dat doet geeft zelfvertrouwen. Zo trek je klanten aan die jou waarderen om wie je bent en wat je kunt, en graag met je in zee willen.
Ik vind namelijk dat ondernemers wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken als ze de boer op gaan met hun bedrijf. Je hoeft echt niet met alle marketingwinden mee te waaien. En al die tips & trucs van al die zelfbenoemde marketinggoeroes kun je gewoon naast je neerleggen.
Want ja, ik heb dus een mening
Ik ben op z’n zachts gezegd niet zo te spreken over hijgerige businesscoaches met zelfverzonnen certificaten die je gouden bergen beloven als je maar precies doet wat zij doen. In 7 stappen naar 7 ronkende cijfers, je kent het vast wel.
Ik geloof niet in magische formules en blauwdrukken die voor iedere ondernemer werken.
Ik hou niet van beloftes die je niet kan waarmaken en niet van schaarsteclaims die onwaar zijn.
En ik heb een bloedhekel aan clichés en plofcontent.
Waar ik wél van hou: ondernemers die echt wat kunnen en ook een eigen mening hebben. Die een sterke visie hebben op hun vakgebied en hun klanten op een integere manier willen helpen.
Waar ik wél voor sta: open en uitgesproken met je doelgroep communiceren. Op de plekken die bij jou passen en waar jouw klanten zitten. Altijd met empathie. En een overtuigend verhaal. In je eigen stijl en zonder jezelf groter of kleiner voor te doen dan je bent.
Er gaat een verhaal rond over mij
Misschien wel meer dan één – gelukkig ken ik de meeste niet 😉
En dat is dat ik nogal scherpe vragen stel. Dat ik je helemaal doorzaag, tot ver beneden de stoelpoten. En dat jij dan antwoorden geeft waarvan je niet wist dat je ze in je had.
Dat verhaal klopt helemaal.
Toen ik er voor het eerst van hoorde, schrok ik. Wie wil er nou als een helleveeg bekendstaan?
Inmiddels ben ik er fier op.
Want het betekent vooral dat ik ontzettend goed naar je luister. Ik speel inderdaad soms de advocaat van de duivel als ik je interview over een project. Niet omdat ik je niet geloof. Maar omdat ik in de schoenen van jouw klant wil stappen en precies wil weten wat jij bedoelt en wat wij eraan hebben.
Vragen die jou helpen om voorbij de makkelijke antwoorden te komen en uitgesproken keuzes te maken.
Ooit word ik singer-songwriter

Sinds 2018 speel ik gitaar, en ik zou willen dat ik er 30 jaar eerder mee begonnen was. Wat doe ik nog meer: beetje hardlopen, yogaën, tekenen en schilderen. Rommelen in m’n Heemsteedse postzegeltuin van 5 bij 5 meter.
Married, no kids, wel een caravan.
Online sinds 1997.
Daarvoor middeleeuws historicus en freelance non-fictie redacteur. Vanaf 2007 werk ik als online copywriter en contentcoach.