Ook de HEMA aan de copydoodle?
En paar dagen geleden schreef ik over copy doodles (copydoodles) oftewel kopijdoedels. Met copydoodles stuur je het oog en daarmee de aandacht van de lezer door je tekst. Ook geef je er zo een persoonlijke toets aan.
Gisteren viel bij mij de nieuwe HEMA-folder in de bus. Misschien ook bij jou?
De HEMA had klanten gevraagd zichzelf te fotograferen met hun favoriete product. En die foto’s staan in de folder. De pagina’s worden opgeleukt met een soort handgeschreven kattebelletjes, als bijschriften bij de foto’s.
Nou geloof ik best dat de klanten van de HEMA zo enthousiast zijn dat ze foto’s opsturen. Ik geloof ook dat die klanten er dan een tekstje bij sturen waarin ze toelichten waaróm iets hun favoriete product is.
Zo schrijft Sietske: Na aankoop van m’n 1e hemdje was ik meteen verkocht! Inmiddels heb ik bijna 25 kleuren!
Maar die foto’s worden natuurlijk digitaal gestuurd, en die teksten ook …
Iemand bij de HEMA heeft al die digitale tekstjes overgeschreven in verschillende handschriften.
Ik vind het prima.
Het bewijst maar weer het nut van de copydoodle: een persoonlijke noot geven, je tekst authentiek maken en het richten van de lezersaandacht.
Als de HEMA het doet, kun jij het ook …
Recente blogartikelen
Over Els Brouwer
Doet sinds 2007 aan online copywriting en contentmarketing, samen met ondernemers. Helpt graag, maar heeft wel een mening. Wars van goeroes en nuchter as a dodo.