E-zine: waar wil je over schrijven?

Dat is dus een verkeerde vraag. Waar jij over wilt schrijven in je e-zine is niet belangrijk.

Het gaat erom dat je lezer leest wat hij wil lezen.

Je bent ondernemer. Het kan zijn dat je van schrijven houdt, en dat je daarom wel een e-zine wilt maken. Misschien vond je het op de middelbare school al leuk om te schrijven. Maar heb je er de afgelopen jaren eigenlijk niets meer mee gedaan. Nu zie je je kans schoon!

Iedereen roept immers dat een e-zine zo’n effectieve manier is om klanten aan je te binden. Je lezers leren je kennen, gaan je leuk vinden en je vervolgens vertrouwen: de basis voor zakendoen.

Je voelt dat je niet kunt achterblijven.

En daar heb je helemaal gelijk in.

Een e-zine is een perfecte manier om persoonlijk en overtuigend in gesprek te komen en te blijven met je klanten.

Maar er is 1 voorwaarde.

En die is dat je schrijft wat je lezer wil lezen. Dat kan ingewikkeld zijn. Maar jij als ondernemer kent je klanten, je weet met wie jij zaken wilt doen. Je praat met ze. Je weet waar ze wakker van liggen en waar ze mee worstelen. Je weet ook waar ze blij van worden. En daar schrijf je over, over niets anders.

Recente blogartikelen

Over Els Brouwer

Els BrouwerDoet sinds 2007 aan online copywriting en contentmarketing, samen met ondernemers. Helpt graag, maar heeft wel een mening. Wars van goeroes en nuchter as a dodo.