Weet jij wat een copy doodle is?
Weet jij wat een copy doodle is?
Gisteren kreeg ik een aantal Amerikaanse nieuwsbrieven die erg enthousiast waren over de copy doodle. Een copy doodle is een met de hand getekende sales booster die je als een graphic op je webpagina gebruikt.
Je ziet in direct mail (bv. van Reader’s Digest) vaak van die nep-handtekeningen in blauwe drukinkt, om te suggereren dat iemand echt aandacht heeft besteed aan die brief en er echt zelf zijn naam onder heeft gezet. Not.
Maar het werkt wel.
Als je de aandacht van je lezer wilt trekken.
Volgens mij werkt het. Mits met mate toegepast. Je kunt een rode pijl laten wijzen naar de aankondiging van een seminar. Of een belangrijk item omcirkelen. Eigenlijk net zoals je met een marker door je papieren tekst zou gaan. Ziet eruit als doedelen. Gedachteloos lijntjes en poppetjes tekenen terwijl je met iemand belt.
Copy doodle, laten we het voortaan kopijdoedel noemen.
Ik ga eens kijken of ik ook op mijn eigen site kopijdoedels kan gebruiken.
Mike Capuzzi van www.copydoodles.com weet er meer van.
Recente blogartikelen
Over Els Brouwer
Doet sinds 2007 aan online copywriting en contentmarketing, samen met ondernemers. Helpt graag, maar heeft wel een mening. Wars van goeroes en nuchter as a dodo.