In no-time* 50+ verse onderwerpen voor je blog, nieuwsbrief of video

Ook als je denkt dat je alles al gehad hebt.

Juist als je geen flauw idee hebt waar je het nu weer over moet hebben.

Zodat jij vanaf NU minstens elke 2 weken je lezers of kijkers kan verrassen met posts waar ze nét op zaten te wachten.

  • 1 uur (om en nabij)

  • Lease mijn brein (dat zowel links als rechts denkt)

  • Je bedrijf, jouw specialisme en stokpaardjes

  • Jouw klanten, hun vragen en behoeftes

  • Combi made in heaven

Wanneer jij niet regelmatig waardevolle content aflevert bij je prospects en klanten gaan ze je vergeten. Dat geef ik je op een briefje.

Daarom nodig ik je van harte uit voor een Blog Sparsessie: een brede brainstorm waarin we samen onderwerpen bedenken bij voor jouw relevante thema’s.

In 1 uur verzinnen we samen tientallen onderwerpen om over te publiceren, in beeld of tekst

Iedere bloggende ondernemer loopt er vroeg of laat tegenaan: niet weten waarover je moet schrijven. De onderwerpen die je bedenkt vind je stom en afgezaagd. Of je denkt dat je lezers er niet op zitten te wachten. En bovendien is alles al gezegd – door jezelf of door iemand anders.

Hetzelfde gebeurt wanneer je met je bedrijf van koers verandert en over andere zaken wil publiceren. Omdat je ándere klanten hebt die ándere dingen van je willen horen. Ook dan is het lastig – zeker in het begin – om de juiste blogonderwerpen aan te kaarten.

Met alle risico’s van dien: die stilte van jouw kant leidt tot onzichtbaarheid en uiteindelijk een leeglopende klantenlijst. Want bloggen is nog steeds bijzonder profijtelijk voor ondernemers, zeker voor kennisondernemers.

Echt, vrijwel iedere ondernemer kent dit gebrek aan inspiratie

Terwijl het nergens voor nodig is. Want geloof mij – en ik loop al meer dan 15 online mee en heb samengewerkt met honderden ondernemers –, er is een overvloed aan onderwerpen, klein en groot, waar jij over kan publiceren.

Onderwerpen die je klanten aanspreken, waar ze zich in herkennen, die ze nét nodig hebben om van jou te horen. Onderwerpen die ook voor jou weer leuk en prikkelend zijn om over te schrijven of podcasten.

Maar je ziet het zelf niet meer

Laat me je een verhaaltje vertellen.

Een van mijn vroegere vriendjes had een ex. Met haar ging hij wandelen in de Zuid-Limburgse heuvels. Zij was biologe en een van haar grootste wensen was het vinden van een zeldzaam plantje. Het was warm die dag en ze zochten een plekje in de schaduw om wat te drinken. Toen ze weer opstond en haar rugzak oppakte, zag ze dat ze al die tijd boven op dat plantje had gezeten. Daar was niet veel meer van over.

Het probleem bij ‘niet weten waarover je moet publiceren’ is niet dat er geen onderwerpen meer zouden zijn. Al is het maar omdat jouw klanten nodig hebben dat JIJ het tegen ze zegt, in jouw woorden en in jouw stijl.

Wat jou vooral parten speelt is dat je het zelf niet meer ziet. Je zit erbovenop en weet gewoon te veel. Noem het de vloek van kennis, beroepsdeformatie of blikveldvernauwing.

Je kan je bv. niet meer voorstellen dat mensen het leuk vinden (en zelfs nodig hebben) om ook de kleinste details van jou te horen. Of dat zelfs een ‘afgezaagd’ onderwerp opfrist wanneer jij jouw uitgesproken mening erover geeft.

Blog Sparsessie:

waarin we brainstormen over onderwerpen waarover jij kan publiceren. Mijn frisse buitenstaandersblik helpt jou je bedrijf weer met nieuwe ogen te zien. De onderwerpen zullen je om je oren vliegen.

Je sparringpartner: Els Brouwer

Els BrouwerSinds 2007 online copywriter en contentcoach voor collega-ondernemers. Wars van hypes & goeroes, gek op content met goeie inhoud. Scherp en helder. Speelt dolgraag advocaat van de duivel. En hielp honderden ondernemers aan wervende websites, blogartikelen en e-books met als resultaat meer zichtbaarheid, meer herkenbaarheid en meer omzet.

Hoe gaan we werken

Het enige wat jij hoeft te doen is op tijd inloggen. Zorg dat je fris en uitgerust bent. Ik heb van tevoren je website en social media bekeken, dus ik weet wie er tegenover me zit. Eerder heb je ook een vragenlijst ingevuld over hoe het nu loopt en welke kant je op wil.

Daarna gaan we praten. Ik ga je vragen stellen. Al associërend langs de rode draad van je bedrijf vliegen we van de hak op de tak. Je zal merken dat de luiken in je hoofd opengaan en het ene na het andere onderwerp eruit plopt.

In elk geval zal dat bij mij gebeuren. En het maakt niet uit of je lifecoach, communicatietrainer of iets anders bent.

Zo dus:

  • We maken een afspraak en je ontvangt van mij de factuur.
  • Ik check je website, blog en je social media.
  • We loggen in, maken kennis en gaan van start.
  • Na afloop van de sessie krijg je een audio-opname. Dan kan je precies naluisteren welke onderwerpen we besproken hebben.
  • Maar maak tijdens ons gesprek vooral ook aantekeningen! Al zijn het maar steekwoorden. Die houden je brein op het goede spoor.

Wanneer is blogsparren een goed idee

Zoveel redenen om eens met iemand te praten over hoe je blog goed aanpakt!

Je bent uitgekeken op je blog.

Of je hebt je thema’s helemaal uitgekauwd.

Of je wil een andere toon aanslaan in je blog.

Of je wil het over andere zaken hebben omdat je klanten zijn veranderd.

Of je vindt het een beproeving om telkens weer wat leuks te bedenken.

Of je hebt geen idee wat mensen willen lezen van je.

Of je vindt je eigen onderwerpen gewoon stom.

Na je Blog Sparsessie

Wat jouw reden ook is om een afspraak te maken – ik weet zeker dat het je talloze ideeën voor frisse blogartikelen oplevert. Die liggen namelijk voor het oprapen. Zelf zie je het niet (meer) omdat je er te dicht bovenop zit. Te dicht op je specialisme, op je klanten, op jezelf.

Maar ik zie het wel. En ik zal je helpen het ook te zien.

Na de Blog Sparsessie ben jij zomaar in staat om elke 2 weken een nieuw artikel op je blog te plaatsen. Of een verse nieuwsbrief naar je lijst te sturen.

Het zou zomaar kunnen dat je enthousiaste reacties krijgt. Van herkenning, omdat je precies aankaart waar je lezer mee zit. Van opluchting, omdat je iets beschrijft wat zij ook vinden. Van bewondering, omdat jij eindelijk durft te zeggen waar het op staat. Of gewoon om een afspraak met je te maken.

Als dat gebeurt, krijg jij een heel goed gevoel. Dan knor je van tevredenheid en spin je van zelfvertrouwen.

Wat kost het

Je investering voor de Blog Sparsessie is slechts 450 euro exclusief 21% btw.

Dit bedrag inclusief 5 simpele blogopzetjes (PDF) waarmee je elk onderwerp te lijf kan gaan: van Stappenplan tot IJsbreker en Tirade. Plus aanwijzingen voor een heldere en overzichtelijke lay-out van je blogteksten.

Je volgende stap

Even dit kleine formuliertje invullen. Dan neem ik contact met je op en bespreken we of ik jou kan helpen bij het verzinnen van nieuwe onderwerpen om over te publiceren.