Zoveel blogs, zo weinig tijd
Ik blog – samen met duizenden anderen. Het ene blog is natuurlijk beter dan het andere. Een van de betere blogs, een van de beste eigenlijk, is www.copyblogger.com
Brian Clark geeft daar copywriting tips voor online marketing. Soms schrijven anderen – copywriters, communicatiespecialisten, business consultants – een artikel op zijn blog. Gisteren schreef Sonia Simons een bijdrage. En die wil ik jullie niet onthouden.
De titel van haar blogpost was 3 Sure-Fire Steps for Beating the Boring Content Blues.
(Geweldige titel trouwens!)
Sonia Simone geeft in deze post een oplossing voor bloggers met een creatief writer’s block. Ze vertelt wat je kunt doen als je niet meer weet wat je moet schrijven. Als je het schrijven beu bent. Als je geen ideeën meer hebt. Geen inspiratie. Als je alleen nog maar saaie lappen tekst lijkt te kunnen afscheiden.
Het is heel simpel.
Creativiteit komt grotendeels voort uit je rechterhersenhelft. Je logische linkerhersenhelft houdt zich het liefst bezig met lineaire structuren, zoals grammatica. Maar van de rechterkant komen de goede ideeën en het ritme.
Sonia’s advies is daarom: schrijf elke dag. Soms komt er alleen onzin uit, soms verbale juweeltjes. Maar doe het elke dag. In je dagboek, op je site, in een brief, in een e-mail. Schrijf elke dag.
Door elke dag te schrijven train je je rechterhersenhelft. Je teksten worden sprankelender en het schrijven zal je makkelijker afgaan.
Hier staat het hele artikel: http://www.copyblogger.com/boring-content-blues/#more-551
Recente blogartikelen
Over Els Brouwer
Doet sinds 2007 aan online copywriting en contentmarketing, samen met ondernemers. Helpt graag, maar heeft wel een mening. Wars van goeroes en nuchter as a dodo.