Zakelijk Zichtbaar

Voor meer klanten – zonder je anders voor te doen dan je bent

Ben jij een solo-ondernemer die met mensen werkt?

Kijk eens of je je hierin herkent:

  • Je vindt het moeilijk om te vertellen wat je precies doet.
  • Je website is geen goede afspiegeling van wie je bent.
  • Regelmatig weet je geen goed onderwerp om over te schrijven.
  • Wat je zegt of schrijft is saai en stom (vind je zelf).
  • Het lukt je ook niet om je eigen stem erin te laten doorklinken.

Veel solo-ondernemers doen het met fikse tegenzin: zakelijk zichtbaar zijn.

Zakelijk zichtbaar zijn is niet alleen eng, het lukt vaak ook niet goed

Je kunt je klanten prima helpen. Maar hoe kun je weten wat ze van jou willen horen, buiten je werk- of spreekkamer om?

Misschien heeft wat je tot nu hebt gedaan geen enkel effect gehad. Je hebt er geen reacties op gekregen en zeker geen klanten.

Of je bent inmiddels een nieuwe richting op gegaan met je bedrijf. Het is tijd voor een ander verhaal. Maar welk verhaal dan?

Klanten verwachten originele content van je. Video’s met goed vertelde verhalen, blogartikelen met een prikkelende visie. Geen middelmatige content met info die ze overal kunnen vinden.

Voordat je gaat communiceren met je klanten moet je achter de schermen een hele hoop helder hebben

Je moet eerst bepalen wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en waar ze zitten. En weten waar jouw specialisme en toegevoegde waarde liggen. Dan weet je wat je klanten van jou willen horen en welke verhalen jij wilt vertellen.

Daarna is het tijd om naar buiten te treden.

Pas als je deze zaken weet – voor wie, waarom, wanneer, waar en hoe – kun je het gaan delen met de buitenwereld. De boer op met je verhaal dus. Via de juiste kanalen en in de juiste woorden.

Wanneer ben je zakelijk goed zichtbaar

Zakelijk zichtbaar wil zeggen dat je gezien kunt worden door je klanten. Dat ze je leren kennen, leuk vinden en genoeg vertrouwen om met je in zee te gaan.

Dat betekent dus dat je online aanwezig bent. Met een website waar je klanten belangrijke info over jou en je aanbod vinden. Dat je je regelmatig laat zien op sociale media die voor jou en je klanten belangrijk zijn. En dat je daar relevante updates doet.

Ook dat je op je blog en elders artikelen publiceert, over onderwerpen die je klanten willen lezen. Plus dat je je mailinglijst opbouwt, koestert en verwent.

Er is geen magische formule.

Iedere ondernemer is anders, heeft een ander verhaal en andere klanten, en wil andere resultaten bereiken. En zal dus ook op een andere manier werken aan zichtbaarheid.

Het kan bij jou passen om webinars te geven en video’s te publiceren. Of juist e-books te schrijven.

Waar je ook voor kiest: het gaat erom dat je weet wat je wilt zeggen, tegen wie en hoe je dat het beste doet.

Goed nieuws: je hoeft het niet alleen te doen

Zakelijk Zichtbaar is een 1-op-1 begeleidingstraject voor solo-ondernemers die op een eerlijke, overtuigende manier willen communiceren met hun klanten. Het is een superintensief & exclusief traject waarin wij samen werken aan jouw zichtbaarheid.

Zakelijk Zichtbaar speelt zich zowel voor als achter de schermen af.

Achter de schermen doen we eerst een Heisessie, daarna een Plansessie.

In de Heisessie gaan we uitdiepen wat jij precies doet voor je klanten. Wie zijn die mensen eigenlijk? En wat hebben ze eraan? Waar doe jij het allemaal voor? Waarin onderscheid jij je van anderen? Hoe wil je overkomen?

Resultaat: helder beeld van je ideale klanten en overtuigende marketingboodschap.

We trekken hier minimaal 2 uur voor uit. Komen we er in de Heisessie niet uit? Dan plannen we nog een Skype-sessie.

In de Plansessie smeden we plannen. We brainstormen over hoe we jou zo zichtbaar mogelijk kunnen maken. Welke pagina’s heeft je website nodig? Wat zijn de beste onderwerpen om over te schrijven en te spreken? Welke vorm is hiervoor het meest geschikt? En hoe vaak en waar kun je dat het beste doen?

Resultaat: concrete planning en structuur voor je online communicatie, inclusief onderwerpen voor bijvoorbeeld blogartikelen of webinars.

Voor beide sessies krijg je voorbereidende vragen. Je antwoorden vormen de input voor onze gesprekken.

Voorbeeld: Copy & Content Kickstart voor starters & doorstarters

Een goede basis als je net begint als solo-ondernemer of juist een nieuwe weg kiest. Na de inhoudelijke Heisessie en de Plansessie creëren we in de Workout:

  • Websiteteksten, door mij geschreven.
  • Kennismakingskadootje voor abonnees op je lijst, plus een aantal opvolgmails.
  • Set van bv. 7 blogartikelen, door mij geredigeerd op basis van jouw input.

Hoe jouw specifieke vraag er ook uit ziet: in alle Zakelijk Zichtbaar trajecten komt het beste van onze twee werelden samen.

Jouw visie, vakkennis en persoonlijkheid. En mijn professionele ervaring met (online) marketingcommunicatie en talent om heel scherp jouw unieke waarde te zien (en te verwoorden). Dit alles in een combi van gesprekken (via Skype en aan de werktafel), mijn copywriting voor je website en mailings, en jouw input voor content, zoals artikelen, video’s en e-books.

Wat heb je eraan?

Je beschikt tijdens het traject over een betrokken sparringpartner die je bij de les houdt en je helpt bij het doorhakken van knopen.

Al het ‘moeilijke’ schrijfwerk kun je mij laten doen – zodat je zeker weet dat het goed gebeurt.

Je leert werken met een methode om erachter te komen wat je klanten van je willen horen. Die kun je ook hierna blijven gebruiken.

Je hebt straks een professionele website, die laat zien wie jij bent en waar je voor staat.

Je bent klaar om de eerste abonnees te ‘ontvangen’ met een prettige weggever en opvolgmails.

Je beschikt over een voorraadje artikelen, met relevante onderwerpen voor jouw klanten, waarin jouw persoonlijke stem doorklinkt.

Wie wil er zakelijk zichtbaar worden?

Kort gezegd: solo-ondernemers die met mensen werken. Niet om snel rijk te worden. Maar omdat ze in hun eigen kunnen geloven en daar heel graag anderen mee willen helpen.

Ze willen zich onderscheiden van andere dienstverleners in hun vakgebied. Toch vinden ze het moeilijk om hun eigen waarde te zien én te verwoorden.

Ze bieden hun klanten geen standaardoplossingen en willen ook niet standaard zijn in hun communicatie. En zeker niet anderen kopiëren! Ze willen hun eigen unieke stem laten horen. Zonder zichzelf groter te maken dan ze zijn.

Vragen? Kom maar op

Wat denk je, zou dit Zakelijk Zichtbaar traject iets voor jou zijn?

Ik kan me voorstellen dat je eerst wilt weten met wie je je plannen (en je twijfels) deelt. Daar moet je wel een goed gevoel bij hebben. En dat geldt ook voor mij.

Daarom stel ik voor dat we eerst gewoon even praten. Niks dwingends of verplichtends. Gewoon vrijuit sparren.

  • Wil ik dat ik je bel? Vul dan hier je telefoonnummer in.
  • Vul dan hier de URL van je site in.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je krijg z.s.m. antwoord, (meestal) binnen een werkdag.

Zakelijk Zichtbaar

Voor meer klanten – zonder je anders voor te doen dan je bent

Ben jij een solo-ondernemer die met mensen werkt?

Kijk eens of je je hierin herkent:

  • Je vindt het moeilijk om te vertellen wat je precies doet.
  • Je website is geen goede afspiegeling van wie je bent.
  • Regelmatig weet je geen goed onderwerp om over te schrijven.
  • Wat je zegt of schrijft is saai en stom (vind je zelf).
  • Het lukt je ook niet om je eigen stem erin te laten doorklinken.

Veel solo-ondernemers doen het met fikse tegenzin: zakelijk zichtbaar zijn.

Zakelijk zichtbaar zijn is niet alleen eng, het lukt vaak ook niet goed

Je kunt je klanten prima helpen. Maar hoe kun je weten wat ze van jou willen horen, buiten je werk- of spreekkamer om?

Misschien heeft wat je tot nu hebt gedaan geen enkel effect gehad. Je hebt er geen reacties op gekregen en zeker geen klanten.

Of je bent inmiddels een nieuwe richting op gegaan met je bedrijf. Het is tijd voor een ander verhaal. Maar welk verhaal dan?

Klanten verwachten originele content van je. Video’s met goed vertelde verhalen, blogartikelen met een prikkelende visie. Geen middelmatige content met info die ze overal kunnen vinden.

Voordat je gaat communiceren met je klanten moet je achter de schermen een hele hoop helder hebben

Je moet eerst bepalen wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en waar ze zitten. En weten waar jouw specialisme en toegevoegde waarde liggen. Dan weet je wat je klanten van jou willen horen en welke verhalen jij wilt vertellen.

Daarna is het tijd om naar buiten te treden.

Pas als je deze zaken weet – voor wie, waarom, wanneer, waar en hoe – kun je het gaan delen met de buitenwereld. De boer op met je verhaal dus. Via de juiste kanalen en in de juiste woorden.

Wanneer ben je goed zakelijk zichtbaar

Goed nieuws: je hoeft het niet alleen te doen

Zakelijk zichtbaar wil zeggen dat je gezien kunt worden door je klanten. Dat ze je leren kennen, leuk vinden en genoeg vertrouwen om met je in zee te gaan.

Dat betekent dus dat je online aanwezig bent. Met een website waar je klanten belangrijke info over jou en je aanbod vinden. Dat je je regelmatig laat zien op sociale media die voor jou en je klanten belangrijk zijn. En dat je daar relevante updates doet.

Ook dat je op je blog en elders artikelen publiceert, over onderwerpen die je klanten willen lezen. Plus dat je je mailinglijst opbouwt, koestert en verwent.

Er is geen magische formule.

Iedere ondernemer is anders, heeft een ander verhaal en andere klanten, en wil andere resultaten bereiken. En zal dus ook op een andere manier werken aan zichtbaarheid.

Het kan bij jou passen om webinars te geven en video’s te publiceren. Of juist e-books te schrijven.

Waar je ook voor kiest: het gaat erom dat je weet wat je wilt zeggen, tegen wie en hoe je dat het beste doet.

Zakelijk Zichtbaar is een 1-op-1 begeleidingstraject voor solo-ondernemers die op een eerlijke, overtuigende manier willen communiceren met hun klanten. Het is een superintensief & exclusief traject waarin wij samen werken aan jouw zichtbaarheid.

Zakelijk Zichtbaar speelt zich zowel voor als achter de schermen af.

Achter de schermen doen we eerst een Heisessie, daarna een Plansessie.

In de Heisessie gaan we uitdiepen wat jij precies doet voor je klanten. Wie zijn die mensen eigenlijk? En wat hebben ze eraan? Waar doe jij het allemaal voor? Waarin onderscheid jij je van anderen? Hoe wil je overkomen?

Resultaat: helder beeld van je ideale klanten en overtuigende marketingboodschap.

We trekken hier minimaal 2 uur voor uit. Komen we er in de Heisessie niet uit? Dan plannen we nog een Skype-sessie.

In de Plansessie smeden we plannen. We brainstormen over hoe we jou zo zichtbaar mogelijk kunnen maken. Welke pagina’s heeft je website nodig? Wat zijn de beste onderwerpen om over te schrijven en te spreken? Welke vorm is hiervoor het meest geschikt? En hoe vaak en waar kun je dat het beste doen?

Resultaat: concrete planning en structuur voor je online communicatie, inclusief onderwerpen voor bijvoorbeeld blogartikelen of webinars.

Voor beide sessies krijg je voorbereidende vragen. Je antwoorden vormen de input voor onze gesprekken.

Voorbeeld: Copy & Content Kickstart voor starters & doorstarters

Een goede basis als je net begint als solo-ondernemer of juist een nieuwe weg kiest. Na de inhoudelijke Heisessie en de Plansessie creëren we in de Workout:

  • Websiteteksten, door mij geschreven.
  • Kennismakingskadootje voor abonnees op je lijst, plus een aantal opvolgmails.
  • Set van bv. 7 blogartikelen, door mij geredigeerd op basis van jouw input.

Hoe jouw specifieke vraag er ook uit ziet: in alle Zakelijk Zichtbaar trajecten komt het beste van onze twee werelden samen.

Jouw visie, vakkennis en persoonlijkheid. En mijn professionele ervaring met (online) marketingcommunicatie en talent om heel scherp jouw unieke waarde te zien (en te verwoorden). Dit alles in een combi van gesprekken (via Skype en aan de werktafel), mijn copywriting voor je website en mailings, en jouw input voor content, zoals artikelen, video’s en e-books.

Wat heb je eraan?

Je beschikt tijdens het traject over een betrokken sparringpartner die je bij de les houdt en je helpt bij het doorhakken van knopen.

Al het ‘moeilijke’ schrijfwerk kun je mij laten doen – zodat je zeker weet dat het goed gebeurt.

Je leert werken met een methode om erachter te komen wat je klanten van je willen horen. Die kun je ook hierna blijven gebruiken.

Je hebt straks een professionele website, die laat zien wie jij bent en waar je voor staat.

Je bent klaar om de eerste abonnees te ‘ontvangen’ met een prettige weggever en opvolgmails.

Je beschikt over een voorraadje artikelen, met relevante onderwerpen voor jouw klanten, waarin jouw persoonlijke stem doorklinkt.

Wie wil er zakelijk zichtbaar worden?

Kort gezegd: solo-ondernemers die met mensen werken. Niet om snel rijk te worden. Maar omdat ze in hun eigen kunnen geloven en daar heel graag anderen mee willen helpen.

Ze willen zich onderscheiden van andere dienstverleners in hun vakgebied. Toch vinden ze het moeilijk om hun eigen waarde te zien én te verwoorden.

Ze bieden hun klanten geen standaardoplossingen en willen ook niet standaard zijn in hun communicatie. En zeker niet anderen kopiëren! Ze willen hun eigen unieke stem laten horen. Zonder zichzelf groter te maken dan ze zijn.

Vragen? Kom maar op

Wat denk je, zou dit Zakelijk Zichtbaar traject iets voor jou zijn?

Ik kan me voorstellen dat je eerst wilt weten met wie je je plannen (en je twijfels) deelt. Daar moet je wel een goed gevoel bij hebben. En dat geldt ook voor mij.

Daarom stel ik voor dat we eerst gewoon even praten. Niks dwingends of verplichtends. Gewoon vrijuit sparren.

  • Wil ik dat ik je bel? Vul dan hier je telefoonnummer in.
  • Vul dan hier de URL van je site in.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je krijg z.s.m. antwoord, (meestal) binnen een werkdag.