Ben jij zo’n ondernemer die met mensen werkt

  • Je bent al een tijdje ‘in bedrijf’ en hebt een aanbod dat staat.
  • Je bent eraan toe om op te schalen en meer mensen te bereiken.
  • Je hebt een eigen specialisme en een sterke visie. Die wil je nog duidelijker een podium geven en er klanten mee trekken.
  • Je weet hoe belangrijk het is om je doelgroep te koesteren, ook als je niets te lanceren hebt.
  • Je wil dat alles wat je op je site of je socials publiceert relevant en waardevol is voor je klanten.
  • Je wil absoluut geen tijd, energie of geld verspillen aan niet-effectieve content.
  • En je wil je zelf ook goed voelen over de content en copy die je voor je merk en je bedrijf maakt of laat maken.

Wij zouden zomaar een klik kunnen hebben

Zeker wanneer jij je bedrijf begonnen bent om mensen te helpen, en niet om snel rijk te worden. Omdat je in je eigen kunnen gelooft en dat graag ten dienste wil stellen van anderen.

Je biedt je klanten geen standaardoplossingen en wil ook niet standaard zijn in je communicatie. En zeker niet anderen kopiëren! Je wil je eigen unieke stem laten horen. Zonder jezelf groter te maken dan je bent.

Dit zijn vragen waar ik samen met mijn klanten het antwoord op zoek

  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn website een echte afspiegeling is van wie ik ben?
  • Hoe kom ik erachter welke klanten bij mij en mijn aanbod passen?
  • Hoe krijg ik een eigen stem in wat ik publiceer?
  • Hoe zorg ik voor consistentie in het maken en publiceren van content?
  • Hoe krijg ik online klanten zonder dat ik mezelf overschreeuw?
  • Hoe onderscheid ik mij van anderen die hetzelfde doen als ik?
  • Hoe vertaal ik de nieuwe richting van mijn bedrijf naar mijn website of blogartikelen e.d.?

Voordat je gaat communiceren met je klanten moet je achter de schermen een hele hoop helder hebben

Je moet eerst bepalen wie ze überhaupt zijn, wat ze nodig hebben en waar je ze kunt vinden. En weten waar jouw specialisme en toegevoegde waarde liggen. Dan weet je wat je klanten van jou willen horen en welke verhalen jij wil vertellen.

Pas als je deze zaken weet – voor wie, waarom, wat, wanneer, waar en hoe – kun je het gaan delen met de buitenwereld. De boer op met je verhaal dus. Via de juiste kanalen en in de juiste woorden.

Als je klanten je zien, horen en lezen, kunnen ze je leren kennen, leuk vinden en genoeg vertrouwen om met je in zee te gaan.

Dat betekent dus dat je online aanwezig bent. Met een website waar je klanten belangrijke info over jou en je aanbod vinden. Dat je je regelmatig laat zien op sociale media die voor jou en je klanten belangrijk zijn. En dat je daar relevante updates doet.

Ook dat je op je blog en elders artikelen publiceert, over onderwerpen die je klanten willen lezen. Plus dat je je mailinglijst opbouwt, koestert en verwent.

Er is geen magische formule

Iedere ondernemer is anders, heeft een ander verhaal en andere klanten, en wil andere resultaten bereiken. En zal dus ook op een andere manier werken aan zichtbaarheid.

Het kan bij jou passen om webinars te geven en video’s te publiceren. Of juist e-books te schrijven.

Maakt niet uit. Als je maar weet wat je wilt zeggen, tegen wie en hoe je dat het beste doet.

Goed nieuws: je hoeft het niet alleen te doen

Speciaal voor ondernemers die met mensen werken en een eigen mening hebben, heb ik een aantal diensten ontwikkeld. Die helpen je stuk voor stuk aan meer zichtbaarheid, dus meer klanten – maar wel op jouw manier.

Zo werken wij het beste samen