Meer klanten met een heldere niche

in 1 middag je niche helder

Persoonlijke marketingcoaching voor dienstverleners die zich willen onderscheiden met hun specialisme maar nog niet precies weten wie ze het beste kunnen helpen

  • Bepaal wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en waar ze zitten
  • Ontdek waar jouw specialisme en toegevoegde waarde liggen
  • Formuleer een marketingboodschap waar niemand omheen kan

Wat doe jij nu eigenlijk?

Misschien ben je net met je bedrijf begonnen. Misschien wil je juist een nieuwe richting op met je bedrijf.

Maar wie wordt er eigenlijk beter van wat jij doet?

Je weet precies waarvoor je ’s ochtends je bed uit komt

Je weet donders goed waar jouw hart en specialisme liggen. Misschien kun je je WHY onderhand zelfs dromen.

Maar heb jij echt een kristalhelder beeld van wie je klanten zijn en hoe jouw specialisme hen zal helpen?

Als je antwoord op deze vraag ‘nee’ is of ‘niet helemaal’, is de kans groot dat je vastloopt in je communicatie EN acquisitie. Dan zal het je niet lukken je klanten te boeien of te overtuigen met jouw verhaal.

  • Je valt niet op tussen andere dienstverleners in je vak
  • Je slaagt er niet in om te communiceren op een manier die bij jou past
  • Je aanbod sluit niet aan op wat je klanten willen
  • Je vindt niet de juiste onderwerpen en invalshoeken voor je verkooppagina, blogartikel of e-zine

Kortom: niemand ziet de waarde die jij levert – laat staan dat ze klant bij je willen worden. Je hebt te weinig (of geen) klanten, en al helemaal geen leuke.

Je weet precies wat ik bedoel

Jij weet best wat een niche is en waarom die belangrijk is voor je bedrijf. Maar toch lukt het je niet om keihard te kiezen voor een niche die jou, je specialisatie en visie recht doet.

Dat begrijp ik wel. Het is ook hartstikke eng. Beperk je jezelf niet teveel, hoe weet je dat je goed zit … allemaal twijfels die kunnen opkomen.

Zelfs voor een doorgewinterde ondernemer is het bepalen van een goeie niche een hele klus. Omdat je er zo bovenop zit, is het gewoon lastig om te benoemen waar jij het meeste verschil maakt. Of gevoel te krijgen voor wie er op jou zit te wachten.

Het goeie nieuws is dat je een goeie niche niet hoeft te kiezen – je moet ‘m alleen wel kunnen zien.

Een goeie niche ontspant

In mijn praktijk als copywriter en contentcoach heb ik inmiddels tientallen weifelende dienstverleners geïnterviewd. Doorgezaagd. Advocaat van de duivel gespeeld. Maar ook bemoedigd en ondersteund, en hun hand vastgehouden. Zo hielp ik ze mogelijkheden ontdekken en keuzes maken.

Net zolang tot ze het eindelijk zien. Het verhaal dat ze willen gaan vertellen, de mensen met wie ze willen werken. En elke keer wanneer dat gebeurt zie ik ze ontspannen.

Alles valt dan op z’n plaats: je specialisme, je visie en je ervaring vormen een perfecte match met de klanten met wie je wilt werken en van wie jij weet dat ze jou nodig hebben.

Hallo, ik ben Els Brouwer

Els BrouwerInmiddels ben ik zo’n tien jaar copywriter en contentcoach. En ik heb vele marketinghypes zien komen en gaan. In die marketingstorm ben je zo het spoor bijster. Maar geloof mij, als je weet wat je te bieden bent en wie je klanten zijn, gaat de rest (bijna) vanzelf.

Daarom help ik mijn klanten kleur te bekennen, en dwing ik ze – met zachte hand – keuzes te maken voor hun ideale klanten en aanbod. Want alleen zo krijg je boeiende copy en content die ook echt wat doet bij je lezers.

Vage woorden en bullshit komen er bij mij niet doorheen. Het gaat mij erom de verbinding te leggen tussen jou en je klant, en daarin hoort geen ruis te zitten. Wat dat betreft ben ik nogal zwart-wit. Sorry!

Snel tot de kern van je bedrijf

meer klanten met een heldere niche

ontdek de waarde die jij levert
bepaal wie je beste klanten zijn
creëer een overtuigende marketingboodschap

Paar klanten over mij

  • Jij leeft je in in wat mijn doelgroep nodig heeft. Je bent de deskundige op jouw terrein en tikt mij terug als iets voor mij heel belangrijk is maar niet voor mijn klant.
  • Ik vind het nog steeds ongelofelijk hoe zij in korte tijd, door haar manier van vragen stellen in mijn huid is gekropen om zo te weten wat en hoe ik wil vertellen op mijn website.
  • Je stelde heldere vragen die me dwongen goed na te denken over mijn doelgroep, diensten en waarin ik me onderscheid van anderen.
  • Na mijn gesprek met jou weet ik veel beter wat ik wil, welke diensten ik lever en ook voor wie. Maar jij hebt mij super geholpen en echt inzicht gegeven in wat er dan gebeurt en wat ik voor een ander kan betekenen.

Ik help je je niche te ontrafelen

Mijn marketingcoaching is erop gericht jou je eigen waarde te laten zien, je beste klanten te laten vinden en samen met jou uit te dokteren hoe jij dit het beste met de buitenwereld kunt communiceren.

Na afloop van ‘Meer klanten met een heldere niche’ heb je een markante marketingboodschap waar je mee voor de dag kunt komen. Die je vertrouwen geeft en voor zichtbaarheid en herkenbaarheid zorgt. Je hebt je niche gevonden, de plek in de markt die het beste bij jou past en waar jij kunt (door)groeien.

Zo werkt ‘t

voorbereidende vragenlijst over visie, specialisme en doelgroep
gestructureerde sparsessie (2,5 uur)
follow-up sessie
waarde: onschatbaar
prijs: 750 euro exclusief 21% btw

voor wie

Meer klanten met een heldere niche is voor zelfstandig dienstverleners die wel durven maar niet (meer) precies weten wie er op ze zit te wachten. Die graag hun specialisme willen vermarkten, maar moeite hebben met het bepalen van de juiste doelgroep. Die weten dat ze iets bijzonders in huis hebben en zoeken naar een manier om de waarde daarvan duidelijk te maken aan anderen.

Elke maand doe ik twee van dit soort coachingstrajecten.

Vragen? Ik antwoord

Is deze marketingsessie wat voor jou? De beste manier om erachter te komen is door elkaar even te spreken. Neem contact op en we maken een afspraak.

  • Wil ik dat ik je bel? Vul dan hier je telefoonnummer in.
  • Vul dan hier de URL van je site in.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Disclaimer. Ik ben geen coach. Ik ga niet zitten frunniken aan je mindset. Voor mij ben je goed zoals je bent. We gaan ook niet zitten wachten op een teken van het universum. Ik stel gewoon de juiste vragen en houd je een onverbiddelijke spiegel voor. Zo krijgen we samen jouw niche en jouw toegevoegde waarde boven water. Het succes van de sessie hangt echter wel af van jouw bereidheid om keuzes te maken.