Calimeromarketing 2.0 en het belang van goede teksten op je website

Voor me ligt Calimeromarketing 2.0, het nieuwe boek van Karen Romme. Jaren geleden las ik haar eerste boek Calimeromarketing, en dat was voor mij als krabbelende freelancer toen al een echte eyeopener.

Waarom? Omdat Karen haarscherp duidelijk maakt dat juist kleine ondernemers ontzettend belangrijk zijn. En dat je als Calimero-ondernemer ten opzichte van grotere ondernemers heel sterk staat. Je bent immers super flexibel en bepaalt alles zelf. En juist in onze digitale wereld ben je goed in staat je (toekomstige) klanten naar je bedrijf te leiden.

In het nieuwe Calimeromarketing 2.0 laat ze zien hoe je Calimeromarketing inzet in combinatie met alle nieuwe media. Het is weer een persoonlijk geschreven verhaal, dat bovendien leest als een trein.

Ik vond het als tekstschrijver goed om te lezen wat Karin schrijft over het belang van tekst op je website:

Een Calimeromarketeer laat zich geen supermooie website aanpraten met te weinig ruimte en aandacht voor de teksten. Jij haalt geen klant méér binnen door ingenieuze plaatjes, kunstzinnige knopjes en bijzondere overloopjes op je website. Dat doe je wél met de juiste teksten, een paar goede foto’s en eventueel een of meer leuke filmpjes. Stop daar je tijd, energie en eventueel wat geld in.

Wil jij voor jezelf beginnen? Of ben je al een tijdje bezig, maar kun je wel een nieuwe impuls gebruiken? Dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen.

PS Ik blijf alleen struikelen over ‘Calimeromarketeer’. Dat geeft zo’n verongelijkt ‘maar zij zijn groot en ik ben klein’-gevoel. En ik ben wel klein, maar zeker niet verongelijkt…

Recente blogartikelen

About the Author: Els Brouwer